前回の清掃から 約一か月余り、季節は完全に冬になり、早朝の気温 マイナス1.5℃ に震えながら赤穂市の『交通公園』へ向かいました。 ただ、太陽の力は偉大でした。到着して朝日を浴びながら作業を始めると、防寒装備で着込んだ服の中は少し汗ばむ程で、思っていたよりも快適に作業を進める事が出来ました。
The season was completely winter, and we headed to the traffic park shivering in the early morning temperature of minus 1.5 degrees Celsius. However, when I arrived and started working while bathing in the morning sun, I was a little sweaty in my cold clothes, and I was able to proceed with the work more comfortably than I expected
『 今回の清掃目標j / The Ceanup Target 』
交通公園の中央を走る2本の太い直線路の清掃が終わった今、次の目標は、多人数対象の安全運転講習では必要になる、う回路となる公園外周路の清掃です。そして今回は、その外周路の中で最も大きな “土砂溜まり”、信じられない程に厚く広く土砂が大切した非常に危険なスポットとその周辺でした。
The cleanup goal is the perimeter of the park, which is a detour that is required for safe driving classes for a large number of people. And this time, it was the largest "sediment pool" on the outer perimeter, a very dangerous spot with unbelievably thick and wide sediment.
その “土砂溜まり” から除去した土砂の量は、容量 43 L(リットル)のコンテナボックス 5箱分もあり、自然の力の大きさと何年も整備がされていない事がわかります。
The amount of dirt removed from the "dirt pool" is equivalent to five container boxes with a capacity of 43 liters, which shows the magnitude of the power of nature and the fact that it has not been maintained for years.
『 次の清掃目標 / The Next Target 』
さて、次回の清掃目標は、今回のスポットと同様に、自然の力が外周路を大きく浸食しているエリアですが、今度は土砂ではなく“芝草” です。公園周囲の草地から、外周路の縁石を超えて公園を侵食していて、本来なら 3m あるコース幅が半分ほどに狭くなっているのです。これでは、自転車やオートバイの初心者に限らず、練習用コースとして利用するには レッドフラッグ が出て当然です。 清掃には 3日間ほど必要になると思いますが、必ず安全な外周路にします。
Now, the next cleanup target is not sediment, but areas where "turf" and "grass" have eroded. The grassy area around the park has eroded the park beyond the curb of the outer perimeter road, and the width of the course, which should be 3 meters, has been narrowed by about half. In this case, it is natural to get a red flag to use it as a course for training. It will take about 3 days to clean, but be sure to make sure that the outer road is safe.
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